Monday 3 March 2014

Jodoh pasti bertemu

Tidak ada peraturan dalam dunia jika kita suka pada seseorang, seseorang itu kena suka pada kita balik.. Ada jodoh, adalah.. Jika tidak ada jodoh, berkawan sajalah.. Allah janjikan bahagia itu untuk semua.. Jangan letakkan seseorang itu HAK MILIK kita selagi tiada ikatan AKAD NIKAH yang belum terpatri dalam hubungan yang sedang dibina.. Semuanya terletak pada KETENTUAN Allah.. Berdoa sahaja jika benar-benar kita MENGHARAPKANNYA. 

 
Wanita : Aku MENCINTAIMU kerana AGAMAMU..sekiranya HILANG agamamu, maka hilanglah cintaku padamu..

Lelaki : Cintailah aku kerana agamaku, seandainya agamaku BERKURANGAN kerana KELEMAHANKU dan KEKURANGANKU..maka, TEGURLAH dan PERBETULKANLAH aku..bantulah aku untuk terus menerus MENINGGIKAN agama dalam diriku dan dalam negaraku..

Banyak orang yang berharap untuk segera dipertemukan dengan jodohnya. Tapi banyak juga yang sampai sekarang, sampai sudah berumur, tidak juga dipertemukan dengan jodohnya. Padahal, sesuai dengan yang telah di janjikan oleh Allah bahawa manusia diciptakan berpasang-pasangan, maksudnya Allah memang telah mempersiapkan seseorang untuk dijodohkan dengan kita. Jadi, apa yang perlu kita risaukan ?

Dimana pasangan yang telah Allah janjikan ? Apakah Allah telah ingkar dengan janjinya ?
Tidak.. Allah itu maha menepati janji, tidak mungkin Allah ingkar. Jadi, seandainya jodoh itu tak datang juga, mungkin saja ada yang salah dengan diri kita. Juga mungkin kerana kita masih belum bersedia.  Cari penyebab kenapa Allah tidak juga mempertemukan kita dengan Jodoh kita. Jangan-jangan tanpa disedari kita sendiri yang sebenarnya mempersulit diri dalam  menerima jodoh kita. Mana tahu ?

Cinta manusia itu urusan Allah sedangkan cinta Allah itu urusan kita. Tetapi hakikatnya.. kita lebih suka sibuk dengan urusan Allah sedangkan urusan kita belum selesai. Sabarlah.. Kalau jodoh, takkan kemana.


 
 
 p/s: InsyaAllah... suatu hari nanti, jodoh itu pasti akan hadir juga. Allah masih RAHSIAKAN tarikh bahagia itu . (dan aku akan terus tetap menunggu...)


No comments:

Post a Comment