Sunday 20 April 2014

Me and ma friends

Kawan . Kawan ni ada pelbagai watak . Ada yang akan laga-laga pipi dengan kita time kita senang. Time susah lari cam lipas kudung, kemain susah nak cari. Ada yang stay by my side tak kisah lah time aku happy hip hip hoorray, or time nangis banjir satu kawasan . Yang ni memang kawan paling best. Tapi tak ramai yang dapat kawan macam ni. Tapi tak per lah. At least ada daripada tak der kan. Syukur-syukur.

Sahabat yang betul-betul mengaku dirinya sahabat, akan sedaya upaya, pulun habis-habisan, hobin jang hobin untuk membantu sahabatnya tatkala sahabatnya itu berada dalam kesusahan. Bukan semua kawan kita sanggup stay by our side tak kira kita dalam kondisi apa sekali pun. Tapi sekali lagi aku bersyukur kerna Allah telah kurniakan aku nikmat yang tak terhingga yakni SAHABAT yang selalu stay by my side tak kira aku berada dia atas, bawah atau pon tengah. 


Tadaaa. Mempersembahkan teman laga-laga dan hantuk-hantuk kepala aku. Mereka baik. Mereka memahami. Mereka havoc. Mereka jugak gilak-gilak. Tapi tak best , sebab bukan semua ada time kita orang hang out sama-sama ni. Masing-masing sibuk membusykan diri . Ada yang tak dapat join sebab demam , keluar dengan family and ada jugak yang tak dapat dihubungi time nak ajak join ni . Ish3 .. --"


Time ni memang lawak gila . First time kita orang berselfie bersama . Selama ni amik gambar semua pakat skema jer . Duduk rapat-rapat then senyum . Macam apa entah. Haha. Tapi tudung kaler pink tu la yang terbitkan idea luar biasa dia tetiba nak berselfie . Hahaha. Lawak habis ! Masing-masing pakat dah tak serupa perempuan dah masa ni . =,= hehe

Kawan-kawan . One day apabila kita terpisah disebabkan masing-masing akan teruskan pelajaran dilain-lain universiti , aku janji aku tak kan lupakan korang . Macam mana aku nak lupakan korang ? Masing-masing ada karakter yang membuatkan aku bangga jadi kawan korang . Humaira yang nampak ayu tapi gila-gila. Syazwani yang diam-diam ubi berisi . Shasya yang kadang-kadang manja dan sering jadi mangsa buli. Haha. Azrieda yang terlebih ubat gegat . Kalau dia takde , memang kita orang sunyi . Alia pula yang tegas macam mak-mak tapi comel . Akma yang always happy . Tengku yang perangai mengalahkan budak-budak tadika . Syafiqah yang tak habis-habis dengan lawak tak jadinya .Last sekali, Asma' yang banyak story mory . Serius , aku sayang korang .

Aku mengaku bahawasanya aku bukanlah merupakan sahabat yang terbaik. Tapi hari demi hari aku akan cuba memperbaiki diri aku untuk menjadi yang terbaik untuk sahabat-sahabat aku. Insyaallah selagi aku diberi pinjaman oksigen milik Allah ini, aku akan sedaya upaya tolong sahabat-sahabat aku. aku akan berada depan, belakang, atas, bawah, kat sisi korang jika korang perlukan aku. Insyaallah.


p/s : Thanks sebab sudi jadi sahabat aku dan jadi separuh daripada hidup aku . Arrigator , Gamsahabnida wa Syukran . Peace yo .


No comments:

Post a Comment